Danske virksomheder tjener millioner på Facebook marketing

De mange danske virksomheder har for alvor erfaret, hvordan det er muligt at løfte både trafik, salg og omsætning til helt nye højder ved at markedsføre sig på Facebook.

Derfor er Facebook marketing så effektivt

Facebook marketing betragtes i dag som en af de mest effektive markedsføringsformer online. Vil man markedsføre sin virksomhed på Facebook, har man mange forskellige muligheder. Det er f.eks. ganske gratis at oprette en Facebook side, som man kan bruge til at informere både nuværende- og potentielle kunder om nye varer, tilbud, konkurrencer m.v. Der findes også betalte markedsføringsmuligheder i form af annoncer, hvor man typisk betaler en pris pr. klik eller visning.

Spørger man en af de førende Facebook eksperter i Danmark, om hvorfor Facebook marketing er så effektivt, så vil der bl.a. blive fremhævet følgende:

1.     Unik mulighed for segmentering – Facebook byder på unikke segmenteringsmuligheder, som man ikke nødvendigvis kan få adgang til på andre sociale medier. Der er mulighed for at segmentere sine annoncer med udgangspunkt i køn, alder, civilstatus, interesser og meget mere.

2.     Simpelt at måle resultater – Som virksomhedsejer kan man hurtigt finde ud af, om de investerede markedsføringskroner i Facebook marketing rent faktisk skaber værdi. Det kan man gøre ved at opsætte tracking på annoncer, som giver det fulde overblik over, hvilke annoncer der konverterer – og hvilke annoncer der ikke konverterer.

Det er efterhånden de færreste onlinebaserede virksomheder, der ikke er tilstede på Facebook. Danske virksomheder bruger bl.a. Facebook til at skabe personlige relationer og tillid til sine kunder. Såfremt man har succes med den valgte markedsføringsstrategi, så kan tilstedeværelsen på Facebook medføre en lang række konkurrencefordele.

Facebook marketing er blot en af de markedsføringsdiscipliner, der bliver outsourcet i stor stil. Det gælder især for mindre virksomheder, som ikke nødvendigvis råder over en større marketingafdeling. PL Partners er et eksempel på et kendt, dansk Facebook bureau, som i årevis har hjulpet danske virksomheder med markedsføring på Facebook og andre sociale medier.

Der er intet, der peger på, at Facebook marketing ikke også vil være et hit om 1-5-10 år. Der bliver løbende åbnet op for nye og effektive markedsføringsmuligheder på Facebook, som man med fordel kan holde sig opdateret med, hvis man driver en internetbaseret virksomhed. 

Dagens Gossip