Hvordan ved netbutikker, hvad du har kigget på?

Skrevet af PA

24/02/2017
Kender du det, at du har kigget på fødselsdagsgaverne til ungerne, og pludselig kommer de frem på både Facebook, netaviserne og i dine apps? Hvordan kan det ske – vi giver dig svaret.

Mest læste i dag

Internettet er slaraffenland for de danskere, som elsker shopping. Og det gør vi i den grad. Faktisk er danskerne den nation i verdens som shopper tredjemest online, kun overgået at Storbritannien og Sydkorea. I dag kan man købe alt online, og over alt er der annoncer som lokker med de ting, du lige står og mangler. Men hvordan ved virksomhederne, hvad du lige står og mangler?

Lad os tage et eksempel: Du besøger en webshoppen Only4Kids.dk og kigger på en elbil til børnene , og herefter får du massevis af annoncer for lige netop det produkt.

Det hele sker ved hjælp af Cookie-baseret digital markedsføring , som de er eksperter i hos Bondtofte & Co. Når du besøger et site, placeres en cookie på din computer eller telefon, og det betyder kort og godt, at du bliver en del af en målgruppe hos det site, du har besøgt.

Herefter får webshoppen en masse data om dig og de produkter, som du har besøgt. De har ikke dit navn eller CPR, men de ved nogenlunde hvor du befinder dig, hvad du bruger af teknologi, hvor længe du har besøgt deres site, hvordan du kom til sitet, og hvad du gjorde herefter.

Det giver markedsføringsfolkene en mulighed for at målrette annoncer til dig via blandt andet Facebook og Googles netværk af bannerplads. Facebook og Google har lige så megen data om dig, som kan bruges i yderligere målretning, så muligheden for, at du bliver mest tilfredsstillet i din søgen og køber produktet er størst.

Sidder du og skal sælge et produkt online, så er folkene hos Bondtofte & Co de rigtige at arbejde med. De har stor erfaring med online markedsføring, og en lang kundeliste af succesfulde virksomheder.