Dansk tv-udbyder hæver prisen for alle kunder

Skrevet af Kirstine Petersen

04/11/2016
Foto: Polfoto
Foto: Polfoto
Vi er blevet mere krævende tv-kunder, og det koster, lyder det fra YouSee, der hæver prisen for alle kunder.

Dagens topnyheder

Vi ser mere tv, tv på flere platforme, og så kræver vi stadigt bedre internet – og det koster.

Sådan lyder forklaringen fra YouSee, der melder om prisstigninger til deres tv-kunder per 1. januar.

- Prisjusteringerne skyldes stigende priser på indhold og et behov for at sikre, at vi også i fremtiden kan levere den bedste tv-underholdning på alle platforme. Vores tv-forbrug er ikke blevet mindre, tværtimod. Vi flytter derimod en stor del af vores forbrug over på de digitale tjenester, og vores forbrug af det såkaldte tidsforskudte tv, hvor man pauser, spoler, optager er også stærkt stigende. 

Det skriver operatøren på sin hjemmeside beregnet til kunder.

Her fremgår det også, at der er pristigninger på vej til kunder med både grundpakken og de udvidede pakker, og at man som kunde kan forvente at skulle betale op mod 15 kroner ekstra per måned; knapt 180 kroner mere om året.

De to forudgående år har Yousee ligeledes hævet priserne for deres kunder med op til 20 kroner fra januar 2016 og op til 30 kroner i januar 2015.

- Hvis du på grund af prisændringen ønsker at opsige eller ændre din aftale med YouSee, inden ændringen træder i kraft, skal du henvende dig til YouSee senest den 14. december 2016, skriver YouSee nu selv på hjemmesiden. 

Er det rimeligt, at priserne stiger, synes du?