Disse 4 ting sikrer dig det perfekte bryllup

Skrevet af PA

06/09/2017
Hvis du snart skal giftes, så er dit hoved sikkert fyldt med en masse bekymringer om, hvorvidt alt nu går, som det skal.

Dagens topnyheder

Kommer dine gæster til at hygge sig? Bliver maden, som den skal være? Er der nok alkohol, og kommer håret og makeup’en til at sidde, som den skal?


Men du kan heldigvis på forhånd lægge låg på de værste bekymringer ved at helgardere dig mod de klassiske svipsere, som mange oplever på deres bryllupsdag.


Her er fire råd til hvordan:

 

  1. Vær til stede i nuet

    I har planlagt den her dag i lang tid, og I har måske sparet sammen til den endnu længere. Brug dagen på at nyde hvert minut af den. Virkeligheden kan aldrig leve op til fantasien og forestillingerne, og der vil uden tvivl opstå små skønhedsfejl i løbet af aftenen. Men lad være med at lade dig stresse over detaljerne, og brug dagen på at være nærværende over for dine gæster, familie og partner.
     
  2. Forberedelse, forberedelse, forberedelse

    Et stort arrangement som et bryllup kræver meget forberedelse. Gå i gang i god tid – gerne mindst et år før – og brug tid på at snakke og researche med de forskellige leverandører og andre personer og butikker, der skal bidrage med indhold til festlighederne. På den måde undgår i misforståelser og fejlleverancer. Sørg for at prøve tøjet af undervejs, få lavet eksempler på hår og make-up på forhånd og besigt brudebuketten med egne øjne, så du undgår skuffelser på dagen. Her på Bryllupssuniverset.dk kan du finde flere anbefalinger til blandt andet blomsterhandlere og cateringfirmaer.
     
  3. Udvælg en ven i nøden

    Det kan kræve rigtig meget fokus og opmærksomhed at være vært for et bryllup gennem sådan en aften, og der er sikkert mange – både gæster og personale – der har spørgsmål undervejs. Men det skal du ikke bekymre dig om, når du bare skal nyde champagnen og kærligheden. Udpeg derfor en særlig person, der kan stå for alle de praktiske spørgsmål og logistikopgaver i løbet af aftenen – det kan for eksempel også være den person, som du bestemmer skal være toastmaster.
     
  4. Læg en pause midt på dagen

 

Sørg for at have et tidsrum midt på dagen, hvor der ikke er nogen planer, som for eksempel mellem receptionen og festen. En pause giver jer mulighed for lige at stoppe op og nyde det hele og trække vejret.  Smid skoene, spis en uformel frokost og slap helt af i et stykke tid. Så får I også samlet energi til resten af aftenen, så I forhåbentlig kan holde hele natten.