- Jeg er helt vild rystet. Jeg har tænkt meget på, hvor billigt vi er sluppet, for det sker tit herhjemme, at vi lægger telefonen til opladning, og huset kunne jo brænde ned eller min søn kunne komme alvorligt til skade.
Sådan lyder det fra 28-årige elektriker og brandman Morten Andersen fra Stenløse, efter at hans Samsung-smartphone pludselig antændte i hans seng - kun få centimeter fra hans ansigt.
Foto: Privat foto
Foto: Privat foto
- Jeg lå og sov og så ringede vækkeuret 4.35 mandag morgen. Det var lidt tidligt, så jeg trykker på snoozeknappen. Telefonen ligger ved sengen, ved siden af hovedpuden og så kan jeg høre et lille knald inde i selve telefonen, siger han til Dagens.dk.
Morten Andersen sætter sig derfor lidt mere op i sengen, og så går det stærkt. Telefonen slår gnister, og flammerne stod ud af bunden på telefonen som flammerne fra ‘nytårsraket’.
- Jeg tager telefonen og den er meget varm. Jeg hiver ledningen ud, og det hjælper ikke, og da jeg tager den ud, så vælter batterisyren ud og rammer mig på foden.
En klat syre på størrelse med en to krone rammer Morten Andersens fod, hvor det danner en hinde af smeltet plastik på huden på foden, som han efterfølgende måtte rive af huden.
Foto: Privat foto
Foto: Privat foto
Han fik smidt den skoldhede telefon i toiletvasken, hvor han fik hældt koldt vand over den brandvarme smartphone.
Men selvom Morten Andersens fire måneder gamle Samsung S7 Edge telefon stadigvæk er dækket af garantien, så var der ikke meget hjælp at hente fra den koreanske elektronikgigant.
- Jeg ringer til Samsung, og jeg får fat i en dame, der beklager meget, og får taget hånd om situationen. Hun er meget ‘bossy’ og vil have fingrene i den her telefon, og skal have telefonen til undersøgelse i Korea. Jeg er ikke interesseret i at aflevere min telefon, for det er det eneste bevis jeg har, siger Morten Andersen, der er skuffet over behandlingen.
Foto: Privat foto
Samsung tilbød ham en ny telefon, men det tilbud ville Morten Andersen ikke risikere, og Samsung ville ikke betale for en ny telefon på anden vis. til gengæld var firmaet meget hurtige til at udbede sig den eksploderede telefon, hvor at kontaktpersonen fra Samsung ville sende et bud inden for halvanden time.
- Det er som om, at de prøver at dække over deres fejl. Men mit eget forsikringsselskab har siden sagt, at jeg på ingen måde må udlevere den, da det er det eneste bevis, jeg har. Jeg er derfor færdig med Samsung telefoner nu, siger Morten Andersen til Dagens.dk.
Samsung har ikke ønsket at kommentere den pågældende sag eller Morten Andersens kritik af firmaet. Samsungs Communications Manager Hanna Bergen udtaler, at firmaet 'ikke har haft nogen rapporterede modeller med den omtalte model' til Dagens.dk.