Sangerinde svarer igen på Frost-kritik: ‘Hvad er det, I lærer jeres børn med den opførsel?’

Skrevet af Ninna Andreasen

27/04/2015

Mest læste i dag

- Hvad er det, I lærer jeres børn med den opførsel?

Sådan lyder spørgsmålet fra sangerinden Maria Lucia, der på sin Facebook-profil er et stort spørgsmålstegn over efterdønningerne på et gratis arrangement, hun sang ved lørdag.

Lørdag havde Disney arrangeret med stemmerne fra den danske version af filmen Frost: Sangerinderne Maria Lucia og Anna Yde. Interessen for arrangementet var dog så stor, at den sprængte alle Disneys forventninger. Omkring 10.000 børn og forældre mødte op. Arrangementet foregik på Gammeltorv i København. Det endte med at spærre vejen helt op til Nørreport.

Det var langt flere, end man havde regnet med. Derfor blev det noget tæt.

Lørdag jublede Maria Lucia på sociale medier over successen og den store interesse, men i går fik piben en noget anden lyd. Hun havde nemlig modtaget adskillelige personlige henvendelser fra forældre, som skrev ting i en nedladende tone.

- Jeg vil ikke blive personlig og svare lige så nedladende som jeg desværre synes nogle af jer har skrevet til mig, men kun sige at, ja, man kunne måske have gjort mange ting anderledes, meget kan forbedres til næste gang (skulle en næste gang overhovedet komme på tale efter dette) og ja måske var successen af filmen og stedet desværre undervurderet, MEN det var et gratis og et fra udgangspunktet meget uskyldigt arrangement som tilsyneladende stak af med en menneskemængde som overgik alles vildeste fantasi!!, skriver sangerinden.

Hun er rystet over de vilde reaktioner, der var både ved og efter arrangementet fra forældre.

- Nogle har sagt at de finder mit glade jubel opslag på facebook og instagram i går efter showet hyklerisk, men jeg valgte at skrive et såkaldt jubel opslag fordi jeg trods alt ved at mange havde en skøn oplevelse inklusiv mig selv udover, nå ja, alle de VOLDSOMME udbrud fra voksne mennesker som teede sig foran deres børn som ikke forstod hvorfor mor/far var sur. Jeg krummede tæer over voksne som brugte deres børn imod hinanden for at komme foran i køer osv. Og nærmest kom op at slås samt brokkede sig over manglen på kostumer og goodiebags! Hvad er det lige i lærer jeres børn med den opførsel? Jeg var ked af at se den mangel på medmenneskelighed og respekt overfor hinanden og andres børn når man trods alt har valgt at komme til et arrangement med sine børn som man tydeligvis har forventet ville blive gigantisk og enormt!

Læs hele Maria Lucias opsang nedenfor.