10 stress-råd: Sådan får du det bedre

Unødvendige stress-faktorer forpester hverdagen. Gå denne liste igennem og sig farvel til et par stykker.

1. Sluk for mailen

Luk mail-app’en på mobilen med jævne mellemrum, især i fritiden. Og helt sikkert om natten.

2. Udsving på badevægten er okay

Det er helt normalt, at vægten går et par kilo op eller ned. Accepter det sker.

Bøvler du med at sove, så få et nemt og ligetil tip på udeoghjemme.dk

3. Undgå mobil-panik

Du opdager pludselig, at du har glemt mobilen derhjemme. Gå ikke i panik. Slap i stedet af og nyd friheden.

4. Husk at synde

Synd gerne med mellemrum. Fanatisme dræber livsglæden.

5. Lad det rode

Noget tyder faktisk på, at et rodet kontor kan øge kreativiteten, så organiseret rod har sine fordele.

6. Løb og yoga er fint

Nye træningsformer kommer og går, men de gode gamle består. Og det er der nok en god grund til.

En god gå tur er en nem vej til mere energi og ro. Få en god guide på udeoghjemme.dk

7. Spis frokost ude

Det kan være godt at komme væk fra jobbet i frokostpausen, hvis det er muligt – for at rense hjernen.

8. Nyd din kaffe

Der er intet i vejen med kaffe. Sørg blot for ikke at drikke kaffe for tæt på sengetid.

9. Overdriv ikke din træning

Du vinder ikke noget ved at træne dig sønder og sammen hver eneste dag. Kroppen har også brug for dage til at restituere.

10. Drop perfektionen

Alt eller intet-attituden kan bremse din udfoldelse og kreativitet samt fremme tvivl og uro.

Af redaktionen,udeoghjemme.dk, redigeret af  Mette Skøtt/NewsDesk Aller Media.

Dagens Gossip