3F manipulerer både på Facebook og på en kundevurderingsside

Fagforeningen 3F har manipuleret gennem debatter på Facebook samt på kundevurderingssiden, trustpilot.dk. Det skriver BT.

- Det er brud på de enkelte hjemmesiders regler, det er dårlig internetetikette, og samtidig kan det også være et brud på markedsføringsloven. Generelt er det bare dårlig opførsel på alle parametre. Hvis der fandtes en bog om, hvad man ikke burde gøre i 3Fs situation, ville det her stå på første side, siger Peter Svarre, der er ekspert i strategisk kommunikation på internettet og har fungeret som konsulent for blandt andre Carlsberg og Nike.

Avisen har fundet ud af, at kampagnekoordinator Liselotte Fallesen fra 3F i Vejle har brugt mindst to navne i debatten om Vejlegården, der ikke vil skrive overenskomst med 3F. Dermed har hun ved hjælp af en falsk identitet fået støtten til 3F til at virke større, end den reelt er.

3Fs landsledelse beklager, at medarbejdere har brudt Trustpilots regler. I en udtalelse til BT skriver 3Fs kommunikationschef, at fagforeningen aldrig ville bede ansatte om at gøre den slags.

 

Dagens Gossip

Dagens TV