4-årig pige med Downs syndrom giver den max gas som fotomodel

Cora Slocum kan i en alder af bare fire år kalde sig selv for fotomodel, da hun er blevet udvalgt som blikfang i ny kampagne for skomærket Livie & Luca.

Den californiske charmetrold med Downs syndrom er et af de bærende ansigteter i de nye reklamer, der udover skomærket er sat i søen af Changing the Face of Beauty.

Sidstnævnte er en organisation, der arbejder for at øge mangfoldigheden i reklamer, mens de samtidig opfordrer virksomheder til at benytte børn med handicap i deres reklamekampagner.

Kampagnen er søsat af den amerikanske blogger og fotograf Katie Driscoll, der er mor til en pige med Downs syndrom.

Læs også: Mor råber op: “Hun er ikke mit lille Down Syndrom-barn, hun er min lille Louise”

- Personer med handicap udgør den største minoritet i verden, men de er dårligt repræsenteret i vores medier, siger Katie Driscoll til ABC7News.

Cora Slocum har allerede efterladt et positivt indtryk i modebranchen.

- Da vi tog billederne stod det klart, at Cora var født til at skinne foran kameraet. Hendes glæde fyldte rummet, forklarer Amie Garcia, medstifter af Livie & Luca.

Se flere af kampagnens billeder på Change the Face of Beauty's hjemmeside her

Følg Dagens Mødre for flere lignende artikler:

 

 

Dagens Gossip

Dagens TV