Aller: Se og Hør brugte ulovlige metoder

Den interne advokatundersøgelse i Aller efter Se og Hør-skandalen slår fast, at ugebladet i årevis købte ulovlige oplysninger fra en kilde i Nets. Det oplyser Aller-koncernens topchef Pål Thore Krosby til flere medier.

Undersøgelsens konklusioner får ifølge Berlingske topchefen i Aller, Pål Thore Krosby, til at varsle fyringer af ledere og ansatte på Se og Hør fredag, men han siger samtidig til avisen, at undersøgelsen ikke får flere hoveder til at rulle i toppen af Aller-koncernen.

Advokat Henrik Stagetorn har i samarbejde med revisionsfirmaet PwC lavet undersøgelsen af arbejdsmetoderne på Se og Hør på Allers bestilling.

Ifølge Politiken viser undersøgelsen, at den ulovlige overvågning af kendtes kreditoplysninger har stået på fra efteråret 2008 til 2011.

Ud over forholdet til kilden i Nets – altså tys-tys-kilden – konkluderer rapporten, at også et andet kildeforhold har været i strid med lovgivningen. Det drejer sig om informationer, som bladet har fået fra en ansat i et luftfartsselskab.

Samtidig viser rapporten ifølge Politiken, at der er risiko for, at reglerne i forhold til Skat ikke har været overholdt fuldt ud, når det gælder aflønningen af tys-tys-kilden.

/ritzau/

Dagens Gossip