Anne Hathaway vinder kampen om håret

Skrevet af Aller

18/04/2013
Jennifer Aniston gik til filmpremiere i Hollywood med hestehale forleden, men hun må se sig slået i en ny meningsmåling om de mest betydningsfulde frisurer på film og TV. Her går sejren nemlig til Anne Hathaway. Den ultrakorte klipning, skuespillerinden fik til »Les Misérables«, topper foran Anistons bølgende frisure i den romantiske komedie »Men så kom Polly«, mens hendes berømte Rachel-look fra »Venner« end ikke er med i den top 10, der er resultatet af meningsmålingen fra brancheforeningen Hairdressing Council of Great Britain og Universal Studios. Hathaway var efter eget udsagn utrøstelig, da hun måtte lade sine lange lokker falde til rollen som Fantine, men hun har beholdt frisuren og den er nu så populær, at de 1.000 adspurgte i undersøgelsen sender hende til tops. Trediepladsen går til den opsatte frisure, Audrey Hepburn havde i Stanley Donens 40 år gamle krimikomedie »Charade«. Veronica Lakes bløde krøller i »Regnvejrsmordet« fra 1946 er stemt ind som nummer fire og på femtepladsen ligger Molly Ringwalds rødhårede look fra John Hughes’ komedieklassiker »Breakfast Club«. Meningsmålingen afslører i øvrigt også, at én ud af hver 10 kvinder skifter frisure efter inspiration fra en filmfigur.

Dagens topnyheder

Jennifer Aniston gik til filmpremiere i Hollywood med hestehale forleden, men hun må se sig slået i en ny meningsmåling om de mest betydningsfulde frisurer på film og TV. Her går sejren nemlig til Anne Hathaway. Den ultrakorte klipning, skuespillerinden fik til »Les Misérables«, topper foran Anistons bølgende frisure i den romantiske komedie »Men så kom Polly«, mens hendes berømte Rachel-look fra »Venner« end ikke er med i den top 10, der er resultatet af meningsmålingen fra brancheforeningen Hairdressing Council of Great Britain og Universal Studios. Hathaway var efter eget udsagn utrøstelig, da hun måtte lade sine lange lokker falde til rollen som Fantine, men hun har beholdt frisuren og den er nu så populær, at de 1.000 adspurgte i undersøgelsen sender hende til tops. Trediepladsen går til den opsatte frisure, Audrey Hepburn havde i Stanley Donens 40 år gamle krimikomedie »Charade«. Veronica Lakes bløde krøller i »Regnvejrsmordet« fra 1946 er stemt ind som nummer fire og på femtepladsen ligger Molly Ringwalds rødhårede look fra John Hughes’ komedieklassiker »Breakfast Club«. Meningsmålingen afslører i øvrigt også, at én ud af hver 10 kvinder skifter frisure efter inspiration fra en filmfigur.