Berlingske renser ud i ledelsen

Skrevet af admin

22/10/2015

Dagens topnyheder

Tre koncerndirektører forlader ved udgangen af måneden Berlingske Media, og ledelseslaget ved navn koncernledelsen fjernes. Det fremgår af en mail sendt til medarbejderne.

Økonomidirektør Peter Nordgaard, marketingdirektør Mark Hammerich og direktør for nationale medier og annoncesalg John Kristensen forlader Berlingske Media med udgangen af oktober 2015.

Berlingskes direktør for lokale medier og Midtjyske Medier, Gorm Wesing Flyvholm, forlader virksomheden med udgangen af marts 2016, når overdragelsen af Midtjyske Medier til Jysk Fynske Medier er sikret.

I mailen begrunder Berlingske nedskæringerne på ledelsesfronten med, at Berlingske gennem de seneste år har lavet flere frasalg og er blevet en mindre virksomhed med behov for en mere flad ledelsesstruktur.

Desuden ønsker mediekoncernen at have hovedfokus på udviklingen af Berlingske, BT og Weekendavisen.

- Jeg er klar over, at det er et drastisk skridt at fjerne det øverste ledelseslag, men vi er nu en anden og mindre virksomhed end tidligere med en stærk publicistisk ejer, og vi havde i koncernledelsen mange kompetencer, som vi med den størrelse, vi har nu, ikke længere har brug for.

- Det er meget beklageligt, at vi således må tage afsked med gode og dygtige kolleger. Med denne ændring vil vi også blive mere effektive og strømlinede, skriver Bjarne Munck, konstitueret administrerende direktør for Berlingske Media, i mailen.

Udmeldingen vedrørende koncernledelsens afskaffelse kommer kun tre uger efter, at Lisbeth Knudsen efter otte år trådte tilbage som administrerende direktør og ansvarshavende chefredaktør for Berlingske.

/ritzau/