Bilproducent: Forrygende start på det nye år

På det danske marked er markedsandelen i årets første måned er steget med 75 procent i forhold til samme periode sidste år.

På trods af et generelt faldende bilmarked i Frankrig på 1 procent oplever Peugeot en stigning på 3,3 procent og tegner sig nu for en markedsandel på 17,8 procent. Fremgangen skyldes succes for mærkets nye modeller, der giver Peugeot både en førsteplads i den lille mellemklasse og i Crossover-segmentet med 2008 i front.

Peugeot 208 udfylder i den grad rollen som arvtager til den succesfulde 2-serie, idet den ikke blot er den mest solgte model i sin klasse – den ligger også nummer et som den mest solgte model på det franske marked i januar.

Løven brøler højt i Danmark

Peugeot fortsætter sin konstante vækstkurve på det danske marked og lukker januar med en markedsandel på 11,7 procent, hvilket giver en førsteplads på salgslisten. Med mere end 1.900 solgte biler er mærkets samlede salg steget med hele 75 procent i forhold til samme periode sidst år.

Salget fordeler sig over hele det brede modelprogram, men særligt den lille bybil 107 og den dynamiske 208 har stjålet rampelyset.

- Vi oplever en stor interesse for vores Peugeot 208 privatleasing-koncept, fortæller administrerende direktør for Peugeot Danmark, Kenneth Hansen og tilføjer:

- I øjeblikket tilbyder vi privatleasing af 208 Champion Air 1.0 VTi 68 hk 5-dørs til en månedlig ydelse på 1.895 kroner og en engangsydelse på kun 7.500 kroner, og det tilfredsstiller mange kunders ønske om en attraktiv leasingpakke.

Peugeots leasingkoncept er så populær blandt kunderne, at Peugeot i januar sætter sig på hele 45 procent af privatleasingmarkedet.

Dagens Gossip

Dagens TV