Cameron Diaz får chefjob i modefirma

Der venter Cameron Diaz et nyt og anderledes job, når hun er færdig med at indspille »The Other Woman« sammen med Nikolaj Coster-Waldau.

Skuespillerinden bliver kunstnerisk chef for firmaet Pour La Victoire, der producerer sko, støvler, sandaler og tasker.

Diaz skal være med til at designe, både tasker og fodtøj, ligesom hun skal koordinere efterårskampagnen, som modefotografen Terry Richardson tager billeder til. Desuden får »Vild med Mary«-stjernen til opgave at skabe øget opmærksomhed om luksusmærket.

Trods det franskklingende navn er Pour La Victoire amerikansk og produkterne henvender sig hovedsagligt til de velbeslåede. Prisen på et par sko ligger mellem 200 og 500 dollars - fra cirka 1100 til godt 2800 kroner.

Normalt holder Diaz sig langt fra reklamekontrakter og understreger da også, at hendes nye job rummer mange andre facetter:

»Jeg lægger faktisk aldrig navn til produkter, men dette er noget helt andet. Jeg får indflydelse på et brand og det interesserer mig, for jeg elsker mode. Det er en stor del af mit liv«. siger Diaz til branchebladet Women’s Wear Daily og fortsætter:

»Pour La Victoire giver mig mulighed for at skabe noget tidløst og jeg får lært, hvordan en kollektion bliver til. Det bliver sjovt, men også meget andet, der går dybere«.

Ved siden af chefjobbet bliver Diaz aktionær i foretagendet sammen med modebevidste kolleger som Jennifer Aniston og Katie Holmes.

Den tidligere model, som fylder 41 år den 30. august, får rygende travlt i de kommende måneder. Ud over den romantiske komedie med Coster-Waldau har hun gang i fem film, heriblandt den nye version af musicalen »Annie«.

»The Other Woman« instrueres af Nick Cassavetes og får dansk premiere i maj næste år, cirka samtidig med at Diaz’ første kreationer for Pour La Victoire kommer i handlen.

På rollelisten ses også Kate Upton, Leslie Mann, Don Johnson og rapperen Nicki Minaj.

Dagens Gossip

Dagens TV