Carlsberg vil betale kassen for EM i fodbold

Bryggeriets adm. direktør Jørgen Buhl Rasmussen vil ikke kommentere avisens oplysninger. Men den skriver desuden, at Carlsbergs samlede satsning på fodbold nu nærmer sig konkurrenten Heinekens - på trods af, at Heineken er næsten dobbelt  så stort et bryggeri som Carlsberg.

Ifølge avisen har Carlsberg for nylig udbygget en aftale med den engelske Premier League til ca. 75 millioner kroner årligt,  ligesom det er indgået en aftale med den kinesiske fodboldliga til et uoplyst beløb.

Dertil kommer, at Carlsberg har aftaler med det engelske landshold, Liverpool, Arsenal samt en lang række klubber i Danmark og udlandet.

Det sender Carlsbergs årlige budget til sponsorater op på 346 millioner kroner fra næste år, når EM 2016-sponsoratet begynder at indgå i regnskaberne, skriver avisen.

Carlsberg har ellers været presset på markedet for fodboldsponsorater i konkurrenterne Heineken og Budweiser. Men bryggeriets fornyede satsning hilses velkommen af Carlsbergs tidligere marketingdirektør Keld Strudahl, der driver et rådgivningsfirma.

»Jeg synes, det er dyrt købt af Carlsberg, hvis tallene passer. Til gengæld synes jeg, at det er positivt, at de har ændret strategi og igen vil fokusere helhjertet på fodbold,« siger han til Jyllands-Posten.

Dagens Gossip