Coop starter priskrig på mærkevare-makeup

Clinic, L’Oréal og Estëe Lauder er blandt de mærkevarer, som Coop har sat til salg på nettet.

Med et nyt fremstød i supermarkedskædens webshop vil man gnave sig ind på kosmetik-markedet.

Eksempelvis kan Coop-medlemmer i øjeblikket købe en mascara fra L’Oréal til 50 kroner, mens ikke medlemmer må slippe det dobbelte.

- Vi parallelimporterer selv mange af mærkerne. På den måde finder vi gode tilbud, som vi sælger videre, siger kategorichef hos Coop Helle Stenbak til Dagens.dk.

Makeup-salget bliver en del af Coops såkaldte “Click & Collect”-tjeneste. Kunderne kan bestille varerne til fri levering i Kvickly, Superbrugsen og Dagli’ Brugsen ved bestillinger for over 400 kroner.

I kødet på Matas’ markedsandele
En af de store konkurrenter, som Coop lægger sig direkte ud med ved fremstødet, er Matas.

- Det er jo egentlig de webshops, der er i det hele taget. Men i og med vi er en dansk hjemmeside, er Matas jo også en stor konkurrent, siger Helle Stenbak.

Hos Matas tager man det roligt.

- Vi er fuldt opmærksomme på det initiativ på nettet, du henviser til. Vi holder således skarpt øje med Coop. Ligesom vi holder øje med vores øvrige konkurrenter, siger Henrik Engberg Johannsen, som er informations- og miljøchef hos Matas til Dagens.dk.

Dagens Gossip