Cruise with Aarhus på charmetur i Miami

Men krydstogtskibene kommer ikke af sig selv. Der ligger en ihærdig markedsføringsindsats bag, og derfor er Aarhus Havn og VisitAarhus netop nu på charmetur hos de store amerikanske rederier.

- Der er en stærk konkurrence på cruisemarkedet, og Aarhus battler om rederiernes gunst mod blandt andet Göteborg og andre nordiske havne. Rederierne lægger deres ruter flere år frem, og det er et langt sejt træk at tiltrække dem til nye havne, siger Peer H. Kristensen, som er direktør i VisitAarhus.

Han er netop nu på vej til Miami sammen med Nicolai Krøyer, som er kundechef i Aarhus Havn, for at bringe Aarhus i Top of Mind hos rederierne.

- Cruise with Aarhus har igennem det sidste halvandet år været i dialog og holdt en række positive forretningsmøder med store især amerikanske rederier. Vi har givet rederierne en grundig introduktion til Aarhus, som vi håber giver pote, så byen i løbet af de næste år vil modtage endnu flere krydstogtgæster, fortsætter Peer H. Kristensen.

I 2013 gik 40.000 krydstogtgæster i land i Aarhus. Håbet er at fordoble antallet af krydstogtgæster frem mod 2017, hvor Aarhus er Europæisk Kulturhovedstad.

Netværket Cruise with Aarhus, der drives af Aarhus Havn og VisitAarhus, tæller også Magasin, Salling, Den Gamle By, Moesgaard Museum og ARoS.

Dagens Gossip