Dansk glæde for britiske bryster skaber debat

Beslutningen om at lade Se og Hør udkomme med et særtillæg med de omdiskuterede paparazzi-fotos af hertuginde Kate vækker opsigt i næsten den samlede internationale presse.

Internationale tv-stationer som CNN og BBC samt de fleste førende aviser i Europa og USA omtaler det danske ugeblads beslutning på deres hjemmesider. Nyheden blev onsdag omtalt i adskillige medier verden over.

Billederne, der blev offentliggjort i det kulørte franske magasin Closer og derefter af Irlands Daily Star og Italiens Chi magazine, ligger flere steder på internettet.

De franske myndigheder har givet Closer magasinet forbud mod at udbrede billederne yderligere, og politiet har indledt en efterforskning for at få klarlagt, hvem der har taget dem og solgt dem.

En civil domstol i Paris pålagde tirsdag det kulørte ugeblad at overdrage alle billederne af de royale inden for 24 timer.

Se og Hør ligger allerede nu klar til salg i 6000 butikker over hele landet. Bladets

ledelse afviser, at billederne af hertuginde Kate er ulovlige.

- Der er offentligt udsyn til det sted, hvor hun stod, da billederne blev taget, siger chefredaktør Kim Henningsen, der forud for beslutningen om at bringe billederne har rådført sig med jurister.

/AFP

Dagens Gossip