Dansk julesang hitter på Youtube: Set over 50.000 gange

Medarbejderne hos virksomheden Onlinepartners i Kolding lægger ikke skjul på, at de er lidt nørdede.

- Det er lige præcis det, der gør, at vi har det sjovt med det vi laver. Det er fordi vi brænder for det, siger virksomhedens direktør, 29-årige Rune Hansen.

Det var også det nørdede islæt, der slog igennem en dag til frokost i starten af december, hvor Runes partner i virksomheden, Grosen Friis, gik og nynnede ”Jingle Bells” og pludselig slog over i nogle hjemmelavede strofer om Google og SEO (søgemaskineoptimering red.).

Det blev lidt til en leg for medarbejderne, og ideerne rullede og inden længe var teksten til en hel sang skrevet ned på en papirsserviet.

Virksomhedens lokaler rummer også søstervirksomheden ”Videofabrikken”, der drives af Henrik Brændgaard, der er specialist i videoløsninger til virksomheder. Det blev besluttet, at sangen skulle blive til en video, som skulle udsendes som en slags julehilsen til virksomhedens netværk.

Mandag den 16. december blev videoen lagt på Youtube og delt på de sociale medier , med et ønske om en glædelig jul til venner, bekendte, kunder og forretningsforbindelser. Videoen blev godt modtaget, og der blev jublet, da den sidst på dagen rundede 800 visninger.

Det var dog lidt et chok for medarbejderne, da de tirsdag morgen opdagede, at videoen nu var set mere end 6000 gange.

- Det er det, der er så fantastisk ved de sociale medier. Folk deler med hinanden, når de ser noget de kan lide. Og vores video er blevet spredt i de nørdede inderkredse, og har bredt sig ud derfra, siger Rune Hansen og fortsætter:

- Det hjælper også meget, at videoen ikke er plastret til med logo’er og reklame, for det man ser, er en flok nørder der har det sjovt og ikke en virksomhed, der prøver at sælge.

Videoen er på knap fem døgn blevet set 50.000 gange og delt i mere end 100 lande.

OnlinePartners arbejder med søgemaskineoptimering.

Se julevideoen nedenunder...

Dagens Gossip