Danske Bank når ikke målsætning om øget kundetilfredshed

Skrevet af admin

22/07/2015

Dagens topnyheder

Trods anstrengelser i Danske Bank for at gøre kunderne mere tilfredse er der et stykke vej til målet om topkarakterer fra bankens kunder. Det konkluderer storbanken i regnskabet for første halvår 2015 på baggrund af markedsundersøgelser i fem lande.

- Vi har ikke nået det overordnede mål om at være nummer et eller to målt på tilfredsheden hos kunderne i vores fokussegmenter på alle vores markeder. Resultaterne for første halvår 2015 bringer os dog nærmere målet, skriver Danske Bank i regnskabet.

Værst ser det ud med kundetilfredsheden i Danmark. Hos de danske privatkunder bliver det kun til en placering som nummer fem ud af de fem største banker i Danmark, oplyser banken med henvisning til en markedsundersøgelse fra PB Strategy & Insights.

- Personal Bankings kundetilfredshed har ikke det ønskede niveau i Danmark, Finland og Sverige. I Danmark og Finland bevæger tilfredsheden sig dog fortsat i den rigtige retning, men fra et lavt niveau, skriver banken.

- I Norge og Nordirland har vi nået vores mål, men stræber fortsat efter at forbedre os, lyder det.

For virksomheder ser det lidt mere positivt ud - de danske erhvervskunder i Business Banking-sektionen placerer Danske Bank som nummer tre ud af de fem største banker i Danmark, mens banken klarer sig bedre i de fire andre lande.

- Vi er således placeret som nummer et eller to på fire ud af fem markeder. Kundetilfredsheden skal dog endnu højere op i de kommende år, og vi øger derfor vores fokus på at opfylde og indfri vores kunders behov og forventninger, lyder det fra banken.

/ritzau/