Danskere bruger næsten 98 millioner kroner på internetdating

I dag er det mere og mere almindeligt, at finde sin partner og livsledsager på internettet. Næsten 30 procent af alle danske singler fandt en partner på datingsider sidste år.

- Danskerne foretrækker helt klart selv at søge på kontaktportalerne som Match.com eller Dating.dk fremfor at benytte partnerformidlingerne på internettet, siger medredaktør af markedsundersøgelsen Margareta Lund fra Netdating-eksperter.dk.

De såkaldte Adult Dating-udbydere såsom C-Date og VictoriaMilan har også vundet indpas som den tredje stærkeste sektor på det danske datingmarked. Også en række prisbillige flirtportaler fra Facebook-miljøet, som for eksempel Badoo, har vundet danskernes interesse.

Bliv ven med Dagens.dk på Facebook - altid gratis nyheder og information

Danskernes aktiviteter på nettet gav, med 97,5 millioner kroner i 2012, udbydere af internetdating-tjenester en kæmpe stigning i omsætningen på 8 procent i forhold til det foregående år. For 2013 regner branche-iagttagerne fra netdating-eksperter.dk med en yderligere stigning i omsætningen på fem procent.

Efter flere år med en støt stigning har antallet af brugere af datingsiderne nu stabiliseret sig på et konstant niveau: Cirka 500.000 brugere per måned søger efter en partner, mens yderligere 285.000 søger erotiske kontakter.

 

Top partnere


Lån penge
Find det bedste lån til dig, der lige står og mangler penge her og nu til en rejse eller en ny computer.


Vejle24
Vejles nye netavis med seneste nyt fra Vejle og omegn.
 

Dagens Gossip