Danskere bruger næsten 98 millioner kroner på internetdating

I dag er det mere og mere almindeligt, at finde sin partner og livsledsager på internettet. Næsten 30 procent af alle danske singler fandt en partner på datingsider sidste år.

- Danskerne foretrækker helt klart selv at søge på kontaktportalerne som Match.com eller Dating.dk fremfor at benytte partnerformidlingerne på internettet, siger medredaktør af markedsundersøgelsen Margareta Lund fra Netdating-eksperter.dk.

De såkaldte Adult Dating-udbydere såsom C-Date og VictoriaMilan har også vundet indpas som den tredje stærkeste sektor på det danske datingmarked. Også en række prisbillige flirtportaler fra Facebook-miljøet, som for eksempel Badoo, har vundet danskernes interesse.

Bliv ven med Dagens.dk på Facebook - altid gratis nyheder og information

Danskernes aktiviteter på nettet gav, med 97,5 millioner kroner i 2012, udbydere af internetdating-tjenester en kæmpe stigning i omsætningen på 8 procent i forhold til det foregående år. For 2013 regner branche-iagttagerne fra netdating-eksperter.dk med en yderligere stigning i omsætningen på fem procent.

Efter flere år med en støt stigning har antallet af brugere af datingsiderne nu stabiliseret sig på et konstant niveau: Cirka 500.000 brugere per måned søger efter en partner, mens yderligere 285.000 søger erotiske kontakter.

Dagens Gossip