Danskerne raser mod Danske Bank på Facebook

Fra på mandag bliver kunder i Danske Bank delt op i forskellige grupper.

Et er sikkert - det bliver dyrere for den almindelige dansker, at være kunde i storbanken.

Støtteside på Facebook for utilfredse bankkunder

Danske Bank indfører en ny bankmodel. Den består af seks kundegrupper og to abonnementsmodeller, der koster fra 0 til 120 kroner i kvartalet. Abonnementsgebyrerne rammer de små og mellemstore privatkunder, mens kunder med over 750.000 kroner i samlede bankforretninger går fri.

Og modellen får danskerne til at rase mod Danske Bank på deres Facebook side.

Her er nogle af kommentarerne på siden:

Chres Albrektsen: Danske Bank kender ikke ordene ansvarlighed og kundeservice.. De er skide ligeglade med os som kunder for at sige det rent ud, men de synes det er meget fedt at vi betalte deres gæld. En gæld deres egen grådighed og økonomiske uansvarlighed skabte.

Lars Sørensen: Magen til ansvarsløshed skal man lede længe efter. Hvis man vil kalde sig danske bank må man også vise noget solidaritet for det danske samfund.

Bo Antonsen: Jeg vil på mandag undersøge markedet for at finde en ny bank,har ellers været over ordentlig glad for Danske Bank. Håber at alle vil gøre alvor af deres trusler om at skifte så DB kan mærke en konsekvens. Iøvrigt håber jeg at forbrugerrådet eller regeringen vil gribe ind og stoppe dette nye tiltag.

Helle Nielsen: Igen går Danske Bank foran med et usympatisk tiltag! De små bankkunder, der i forvejen betaler dyrt for alt, holdes i kort snor, og ingen service får: De skal nu betale endnu mere. Tydeligere kan det vist ikke siges. Ud af klappen med jeres NemKonti og mini-kassekreditter. Vi kan ikke tjene nok på jer. Utrolig grotesk i lyset af, at netop kæmpegiganten DANSKE BANK er en af de mange uansvarlige finanskriseaktører, der har sat milliardbeløb overstyr, for bagefter at blive reddet på kanten af Bankpakke 2, med billige lån fra statskassen - betalt af de danske skatteydere, herunder Fru Hansen og Hr. Mohamed med deres små NemKonti og bankengagementer - folk, der altid betaler, hvad de skylder! Der er vist ikke andet ord for denne type bankdrift end usmagelig. Hvis ikke politikerne griber ind NU, må forbrugerne stemme med fødderne!

Johan Benzet: Hvor er jeg ganske tilfreds med, at jeg for år tilbage skiftede væk fra Danske Bank. Det er vanvittigt, at man forlanger betaling fra kunderne for at have en bankkonto og dermed for at være ens kunde, når man faktisk ikke kan klare sig uden at have en bankkonto. Tankegangen er lige så grotesk, som hvis de forskellige butikker på tilsvarende vis forlanger entrepenge for eftertiden, før man kan få lov til at besøge deres butikker eller hjemmesider.

Mikkel Bech Holgersen: Det er ikke gratis at udstede hævekort, servicere kunder, rådgive, udvikle netbank og meget mere, så det er fint med mig. Danske Bank er et selskab der skal tjene penge, man kan heller ikke køre gratis med bussen eller sælge sit hus igennem en ejendomsmægler uden at betale for det!

Jakob Esmann: Det er så tosset, at man vil pålægge den helt almindelige kunde store gebyrer, mens de pengestærke går fri. Det er godt nok ikke retfærdigt. Jeg vil da opfordre alle Danske Bank-kunder til at overveje, om de fremover skal have deres penge i Danske Bank, eller om de skal finde en anden bank med en mere retfærdig prispolitik. God weekend til bankens medarbejdere.

Freya Malene Leah: 150 kr om året for at have kort.... Er i gået helt i stå?? Et eller andet sted må i have fået for meget snaps hen over julen. For det kan bare ikke rigtig. I vil ha penge af os for alt. Men skal man have et lån som alm. borger.... Ja så vil det sgu være nemmere og falde over dem på gaden en kold søndag.

Her lørdag eftermiddag var der langt over 400 kommentarer - både for og imod.

Dagens Gossip

Dagens TV