Danskerne venter til sidste øjeblik med at bestille charterrejse

Skrevet af Elo Christoffersen

26/06/2013
Flere ”uheldige” begivenheder tvinger Star Tour til storudsalg i skolernes sommerferie. Det er kun set meget få gange i charterhistorien. Lockout, et varmt og solrigt forår og danskere med is i maven, der gambler med ferien, og venter til sidste øjeblik med at beslutte, hvor ferien skal holdes betyder, at Star Tour er brændt inde med for mange højsæsonsrejser. Frem til den 12. juli sælges derfor et bredt udvalg af rejser, hvor der kan spares mellem 30 og 40 procent. - Det er en meget atypisk situation vi er i lige nu. Der er simpelthen for mange faktorer, der har drillet os, og det kommer forbrugerne til gode. Fra nu af er det vejret, der afgør vores sommer, som er den vigtigste sæson for charterbranchen. DMI gik mandag ud med en meget broget vejrudsigt for de næste uger, og med det samme, kan vi måle tydelig effekt på salget. Vi ønsker os, rent forretningsmæssigt, noget god dansk sommerregn, siger Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour. Bliv ven med Dagens.dk på Facebook - Klik her og vær med nu De stærkt rabatterede rejser går til de allermest populære rejsemål som Tyrkiet, de græske øer, Tunesien, Bulgarien og Cypern.

Mest læste i dag

Flere ”uheldige” begivenheder tvinger Star Tour til storudsalg i skolernes sommerferie. Det er kun set meget få gange i charterhistorien.

Lockout, et varmt og solrigt forår og danskere med is i maven, der gambler med ferien, og venter til sidste øjeblik med at beslutte, hvor ferien skal holdes betyder, at Star Tour er brændt inde med for mange højsæsonsrejser. Frem til den 12. juli sælges derfor et bredt udvalg af rejser, hvor der kan spares mellem 30 og 40 procent.

- Det er en meget atypisk situation vi er i lige nu. Der er simpelthen for mange faktorer, der har drillet os, og det kommer forbrugerne til gode. Fra nu af er det vejret, der afgør vores sommer, som er den vigtigste sæson for charterbranchen. DMI gik mandag ud med en meget broget vejrudsigt for de næste uger, og med det samme, kan vi måle tydelig effekt på salget. Vi ønsker os, rent forretningsmæssigt, noget god dansk sommerregn, siger Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

Bliv ven med Dagens.dk på Facebook - Klik her og vær med nu

De stærkt rabatterede rejser går til de allermest populære rejsemål som Tyrkiet, de græske øer, Tunesien, Bulgarien og Cypern.