Denne superfrugt, bør du spise mere af

Der findes efterhånden mange forskellige eksotiske frugter på markedet, og fælles for de fleste er, at de er spækket med gode vitaminer.

Og en pitahaya – også kaldet dragefrugt – er én af dem. Den har et ganske specielt udseende med stærke farver og meget kraftige farver, og så er den fyldt med C-vitaminer, B-vitaminer, antioxidanter og kostfibre, siger Chris Kilham, som er ekspert i Naturmedicin, til Fox News.

Frugten, som i smagen kan minde lidt om nogle melontyper, er rig på omega3-fedtsyrer, og så er den ret kaloriefattig. Sukkerindholdet i frugten er nemlig lavt, og det gør, at dragefrugten ikke har den store indvirkning på dit blodsukker, skriver KK.no.

Her er 5 røde spiser, der gør dig supersund. Få listen på Femina.dk.

Pas på bivirkningen

Dragefrugten findes med to farver frugtkød, men da man typisk finder et højere indhold af antioxidanter i frugter med stærke farver, bør du gå efter dragefrugter med lilla/lyserødt frugtkød og ikke den hvide/gullige variant.

Den kan spises ved, at man deler den i to og spiser frugtkødet med en ske, eller man kan skære den ud og bruge den dekorativt i en salat.

Spis mad, der helbreder din krop. Få guiden på Oestrogen.dk.

Man skal dog være opmærksom på ikke at spise alt for meget af dragefrugten. De små sorte frø, som findes i frugtkødet, kan nemlig virke lettere afførende. Hvis man tygger på de små frø, vil man opleve en kraftigere effekt.

Dragefrugten vokser faktisk på kaktusser, og den kan blive op til 12 cm.

Af Mia Qvist Scheelsbeck, NewsDesk, Aller Media

Dagens Gossip