Det her vidste du ikke om agurken

Expressen.se har samlet seks brugbare ting, du sikkert ikke vidste om den lange, grønne sag.

1. Agurk mod tømmermænd
Har du været i byen og drukket lidt for tæt? Det gør underværker mod næste dags tømmermænd at spise nogle skiver agurk, lige inden du går i seng med din brandert.
Agurken indeholder nemlig både sukker, B-vitamin og elektrolytter, som er nogle af de næringsstoffer, du mangler, når du har tømmermænd.

2. Agurk mod dårlig ånde
Tag et stykke agurk, og tryk den op mod ganen i 30 sekunder. Så dræber den bakterier i munden og dræber din dårlige ånde.

3. Agurk mod træthed
Har du tendens til at blive træt hen på eftermiddagen. Så skift kaffen eller energidrikken ud med et stort stykke agurk. Agurken er nemlig en god kilde til B-vitaminer og kulhydrater, som hurtigt giver dig en energi, du kan køre på i flere timer.

4. Agurk mod den lille sult
Bliver du sulten sidst på dagen, og har mest af alt til at stille den med slik eller kage. Drop det, og spis agurk i stedet - for det mætter faktisk. Faktisk har opdagelsesrejsende og vandrere i århundreder brugt agurken som et let mellemmåltid, når sulten banker utidigt på.

5. Agurk mere nyttig end du tror
Agurken har mere næring, end du tror. Faktisk indeholder den den de fleste af de vitaminer, du har brug for hver dag: B1-vitamin, B2-vitamil, B3-vitamin, B5-vitamin, B6-vitamin, folinsyre, C-vitamin, kalcium, jern, magnesium, fosfor, kalium og zink.

6. Lækker som drink
Du kan også med fordel putte agurk i en smoothie. Der findes tonsvis af opskrifter på sunde drinks, som indeholder agurk, på nettet.

Dagens Gossip