Det skal du gøre for at komme af med sidedellerne

Mange kvinder dømmer om en flad mave, og det er ikke altid lige let at opnå.

Uanset, hvor hårdt man træner, og hvor sundt man spiser, bliver dellen ved buksekanten ved med at overleve.

Michelle Kristensen, der er træningsekspert, forklarer i iForm, hvordan man målrettet kan erklære krig med det ekstra sidefedt.

- Træningsmæssigt skal du lave bevægelser, hvor du twister, som fx russian twist – her sidder du på numsen, holder en håndvægt i hænderne og roterer vægten over maven og fra side til side. Så får du fat i de skrå indre mavemuskler, der vil fungere som et korset og holde maven inde, hvis de er stærke nok, siger Michelle Kristensen til iForm.

Vil du have slanke arme på bare 28 dage? På udeoghjemme.dk får du Birgitte Nymanns effektive øvelse til slanke arme.

Drop de hurtige kulhydrater

Herudover skal man kaste sig over hård konditionstræning, hvor man presser sin krop ekstra hårdt. Det sætter nemlig ekstra skub i forbrændingen.

Det betyder naturligvis også en del, hvad man spiser ved siden af den målrettede træning.

Michelle Kristensen peger på, at det især ’fodrer’ dellen, hvis ens blodsukker svinger meget.

Derfor skal man skære kage, slik, brød, ris, pasta og havregryn væk.

- Så lige meget om det indeholder kostfibre eller ej, skal du skære ned på det og i stedet spise grøntsager og ekstra fedtstoffer. På den måde sikrer du dig, at du har et stabilt blodsukker og primært bruger fedt som energikilde i løbet af dagen, siger Michelle Kristensen til iForm.

Du må også gerne indtage protein, så din morgenmad kunne f.eks. være en omelet med grøntsager og nødder drysset over, lyder rådet.

Farvel til mavedellen – se øvelsen, der virker på Q.dk.

Af Mia Qvist Scheelsbeck, NewsDesk, Aller Media

Dagens Gossip

Dagens TV