Din fysiske forberedelse til skiferie bør starte nu

Turene op og ned af pisterne kan være en stor og anderledes anstrengelse for kroppen end den er vant til.

Det er derfor en rigtiggod ide at gøre kroppen klar til udfordringerne med ski på - ikke kun for at undgå skader på ferien, men også for at få mere ud af dagene i sneen.
 
- Jo bedre form du er i, desto bedre vil kroppen håndtere turene ned ad pisterne. Du vil kunne stå på ski i længere tid og med mere overskud, skriver Kristian Bradsted på skiferietips.dk
 
I artiklen gives der gode råd om hvordan du bør træne med videoer af 7 konkrette øvelser, der vil gøre kroppen stærkere, så du får mere ud din skiferie.

En af øvelserne er lunges og skal udføres således:

Artiklen fortsætter under video:

Tag et skridt frem og bøj i dine knæ, så du bevæger dig fremad og lægger vægten på den forreste fod.

Hold dig oprejst – forestil dig at det er din hofte, som skal ned mod din hæl.

Hold den forreste fod i gulvet – hælen må ikke løfte sig.

Sænk dig så langt ned, som du kan, eller indtil dit knæ på modsatte ben er tæt på at røre gulvet.

Skub fra med det forreste ben, så du havner tilbage i udgangsstillingen.

Gentag med det modsatte ben.

Læs hele artiklen og se alle de andre øvelser på skiferietips.dk.

 

Det er en god ide at starte tidligt. Effekten af træningen kommer ikke efter få uger.

 

Derfor bør man begynde med træningen allerede nu, hvis man skal på skiferie til vinter, pointerer Kristian Bradsted.

Dagens Gossip