Død kvinde misbrugt i Facebook-reklame

Skrevet af Ann Katrine Warren

27/05/2013

Dagens topnyheder

Caroline Wozniacki har prøvet det. Skuespilleren Lena Maria Christensen har også været udsat for det. Men det groveste eksempel på fupreklamer på Facebook må være, når kyniske pengemænd misbruger afdøde personer i annoncer for ubrugelige slankemidler.

Det er netop, hvad 39-årige Simon Jørgensen opdagede, da han for nylig pludselig så sin afdøde kollega i en annonce på Facebook.

Bliv ven med Dagens.dk på Facebook - Klik her og vær med nu

- Jeg blev rystet over at se, at en person, der har været død i flere år, pludselig taler til mig fra graven. Det var ubehageligt, fortæller han til politiken.dk.

Kvinden, som altså har været død i tre år, fortalte i en reklame for Rasberry Ultra Drops, hvordan hun havde fem kilo med slankeproduktet.

Kvindens mand, Eigil Rosager Poulsen, anede ikke, at hans afdøde hustru florerede i annoncer på nettet. Han kalder det "ækelt" og "totalt skandaløst" og opfordrer Facebook til at gøre det tydeligt, hvordan man anmelder fupreklamer.