DSB vil sikre logikken i hverdagen

»Udskiftningen af klippekortet med rejsekort skal ske på en måde, hvor kunderne står i centrum og kan mærke logikken i hverdagen,« siger hun i en pressemeddelelse.

DSB oplyser i pressemeddelelsen, at der stadigvæk er fejl på kortet, som leverandøren ellers havde lovet kunne afløse det traditionelle klippekort. Planen er nu, at der laves en opdatering af Rejsekortet, som ikke må være til besvær for de over 475.000 kunder på landsplan, der allerede har taget kortet i brug. 22 millioner rejser allerede er gennemført med kortet, der bruges ved at føre det henover en stander på stationer og i tog og bus, når man står af og på.

Forbrugerombudsmand holdte tirsdag møde med Rejsekortet, hvor han har gjort det klart, at selskabet, som det er i dag, er med til at forvirre sine kunder mere end godt er. Ifølge ombudsmanden er det for svært at overskue priserne på selskabets hjemmeside. Både Movia og Metroselskabet, der har drevet Rejsekortet sammen med DSB, mener, at beslutningen om vente med at vinke farvel til klippekortet er den eneste rigtige.

»Vi tror ikke længere, det er en klog beslutning at udfase klippekortet. Vi fortsætter med at sælge rejsekortet, men det handler om, at kunderne kan være trygge,« siger administrerende direktør Dorthe Nøhr Pedersen fra Movia til TV2 News.

Planen er nu, at klippekortet ikke længere skal sælges fra 1. juni 2014.

Dagens Gossip