Efter fejl med udstedte pas: Her kan du tjekke, om dit pas er gyldigt

En hotline til fortvivlede borgere skal rode bod på bommerten med udstedte 10.947 pas.

En leverandørfejl betyder, at pas, der er udstedt siden 2. februar muligvis mangler fingeraftryk på chippen i passet.

Skal du ud og rejse og er i tvivl om, om dit nye pas virker, kan du ringe til hotline-nummeret 70 20 00 00 seneste i dag tirsdag den 31. marts og få svar.

Du skal dog først leve op til følgende kriterier:

- Du bor i en af de 43 kommuner, hvor der er udstedt fejlbehæftede pas (se listen med kommunerne i galleriet nederst).

- Du har ikke hørt fra din kommune og er derfor i tvivl, om dit pas er gyldigt.

- Du kan ikke komme igennem til borgerservice i din egen kommune.

- Du har fået udstedt pas i perioden 2. februar-26. marts 2015.

- Du skal rejse til udlandet inden på tirsdag den 31. marts.

Dagens Gossip

Dagens TV