Egmont leverer nyt rekordresultat

Skrevet af admin

21/03/2013
Mens en del medier i øjeblikket kæmper med lav indtjening og dalende oplagstal, leverer mediekoncernen Egmont endnu et rekordresultat.Sidste år landede den samlede omsætning på 12.036 millioner kroner, det er en stigning på 17 procent i forhold til 2011. Også bundlinjen er forbedret, resultatet efter skat er steget med 14 procent fra 545 millioner kroner i 2011 til 625 millioner kroner i 2012. Dertil kommer en indtægt fra "særlige poster" på 501 millioner kroner, som hovedsageligt skyldes, at Egmont har overtaget det fulde ejerskab af norsk TV 2.Digitale medier bærer fremgangenEgmont er en af Nordens største mediekoncerner, der opererer i over 30 lande og står både bag tv - og filmproduktioner, blade, bøger og spil. Koncernen er inddelt i fem forskellige forretningsområder, TV2 Norge, Kids Media - der blandt andet laver børnemagasiner, apps til børn og samarbejder med Disney - magazines, books og Nordisk Film.Omsætningen er i løbet af det seneste år steget i alle fem områder, mens indtjeningen er steget i alle områder på nær Kids Media. TV2 Norge er med en omsætning på 3,3 milliarder det klart største forretningsområde og leverer også det største bidrag til bundlinjen.Digital fremgangOg det er i det hele taget indtægter fra tv og digitale medier frem for de mere traditionelle platforme, der bærer fremgangen, siger koncernchef Steffen Kragh i en pressemeddelelse.»Resultat og omsætning er vores hidtil bedste. Jeg er især glad for, at vores skærmbaserede medier er gået frem, og at vores andre medieprodukter holder et højt niveau trods et udfordret mediemarked. Vi er igen lykkedes med at skabe medieprodukter, der i stor stil engagerer og værdsættes af forbrugerne,« siger han.Egmonts egenkapital steg i 2012 til 5.046 millioner kroner fra 3.761 millioner kroner i 2011.

Mest læste i dag

Mens en del medier i øjeblikket kæmper med lav indtjening og dalende oplagstal, leverer mediekoncernen Egmont endnu et rekordresultat.

Sidste år landede den samlede omsætning på 12.036 millioner kroner, det er en stigning på 17 procent i forhold til 2011. Også bundlinjen er forbedret, resultatet efter skat er steget med 14 procent fra 545 millioner kroner i 2011 til 625 millioner kroner i 2012. Dertil kommer en indtægt fra "særlige poster" på 501 millioner kroner, som hovedsageligt skyldes, at Egmont har overtaget det fulde ejerskab af norsk TV 2.

Digitale medier bærer fremgangen

Egmont er en af Nordens største mediekoncerner, der opererer i over 30 lande og står både bag tv - og filmproduktioner, blade, bøger og spil. Koncernen er inddelt i fem forskellige forretningsområder, TV2 Norge, Kids Media - der blandt andet laver børnemagasiner, apps til børn og samarbejder med Disney - magazines, books og Nordisk Film.

Omsætningen er i løbet af det seneste år steget i alle fem områder, mens indtjeningen er steget i alle områder på nær Kids Media. TV2 Norge er med en omsætning på 3,3 milliarder det klart største forretningsområde og leverer også det største bidrag til bundlinjen.

Digital fremgang

Og det er i det hele taget indtægter fra tv og digitale medier frem for de mere traditionelle platforme, der bærer fremgangen, siger koncernchef Steffen Kragh i en pressemeddelelse.

»Resultat og omsætning er vores hidtil bedste. Jeg er især glad for, at vores skærmbaserede medier er gået frem, og at vores andre medieprodukter holder et højt niveau trods et udfordret mediemarked. Vi er igen lykkedes med at skabe medieprodukter, der i stor stil engagerer og værdsættes af forbrugerne,« siger han.

Egmonts egenkapital steg i 2012 til 5.046 millioner kroner fra 3.761 millioner kroner i 2011.