Energi Viborg: Stadionnavn er en god forretning

Skrevet af admin

12/08/2014

Mest læste i dag

Det har været en god forretning for Energi Viborg, at man de seneste tre år har været navnesponsor på Viborg FF's hjemmebane.

Det mener formand for Energi Viborg, Niels Dueholm, der også sidder i byrådet i Viborg for Socialdemokraterne.

- Det er mit klare indtryk, at der er "value for money". Aftalen har været ganske fornuftig, siger han til Ritzau.

Beslutningen er tirsdag blevet genstand for stor opmærksomhed, efter at Politiken har skrevet, at Statsforvaltningen i april vurderede, at byrådets beslutning om at energiselskabet skulle indgå sponsoratet, var ulovlig.

Det forhold beklager energiselskabets formand.

- Det er noget skrammel, at Statsforvaltningen synes, at beslutningen var ulovlig. Hvis vi havde vidst det, da vi tog beslutningen, så havde vi ikke gjort det, siger han.

Niels Dueholm var med til at give Søren Pape Poulsen mandat til at beslutte købet på vegne af byrådet.

Den afgående Viborg-borgmester og nyudråbte K-leder trumfede byrådets beslutning igennem, og er i den sammenhæng kommet ind i et mindre stormvejr.

Energi Viborg har i alt givet 3,25 millioner kroner for navnesponsoratet over tre år, og nu er der udsigt til, at energiselskabet vil fortsætte samarbejdet.

Aftalen med det lokale stadion udløber ved udgangen af 2014 og bliver ikke fornyet.

Men energiselskabet og fodboldklubben Viborg FF i er nu i forhandling om en ny markedsføringsaftale, der i store træk kommer til at ligne den gamle aftale.

Blandt andet vil navnet på stadionet gå igen.

- Vi har sendt dele af aftalen ud til en ekstern markedsføringsvirksomhed. De har vurderet, at der er stor økonomisk værdi i den, siger han.

Den nye aftale vil blive drøftet på et bestyrelsesmøde fredag 22. august.

/ritzau/