EnterCard får ret i Coop-sag

Med oprettelsen af den nye Coop Bank har Coop ønsket at fastholde kundernes brug af kædens eget MasterCard, der blandt andet har kunne bruges til at samle point i alle Coops dagligvarebutikker. Omvendt har EnterCard ment, at kunderne var deres, da kortudstedelsen skete gennem dem, og firmaet har efterspurgt en afklaring forud for samarbejdets ophør i dag, den 29. juni 2013.

Det har Forbrugerombudsmanden givet på et møde, oplyser EnterCard i en meddelelse.

»Vi sætter pris på Forbrugerombudsmandens afklaring i sagen. Det betyder, at vi vil fortsætte vores arbejde med at tilbyde kunderne gode produkter og services. Og at de 100.000 CoopPlus MasterCard kunder vil fortsætte som kunder hos EnterCard, indtil de selv vælger, om de ønsker at ophøre med at have kreditkort hos os,« siger administrerende direktør i EnterCard Danmark, Lene Groth, i meddelelsen.

I striden har Coop klaget til Forbrugerombudsmanden og beskyldt EnterCard for at bryde loven om betalingstjenester, mens EnterCard har klaget over, at Coop og Coop Bank har misinformeret og vildledt kunderne.

Forbrugerombudsmanden vil ikke tage stilling til, hvorvidt Coop og Coop Bank har vildledt kunderne, fremgår det af meddelelsen. Derimod skal det afklares parterne imellem, evt. under en retssag.

Ifølge meddelelsen fra EnterCard vil direktør Lene Groth overveje, hvorvidt kreditkortfirmaet vil fortsætte ad denne vej.

Dagens Gossip