Få smuk hud med 15 forskellige produkter på en gang eller?

Skrevet af Elo Christoffersen

11/04/2014

Mest læste i dag

90 % af alle koreanske kvinder mener, at jo smukkere en hud, man har, desto tættere er man på et godt job og en lækker kæreste. Det er derfor ikke overraskende, at koreanske kvinder er blevet kendt for at gå meget op i deres ansigtspleje og deres makeup-produkter.

Det siges, at koreanske kvinder har den længste skønhedsrutine i verden, lige fra makeupfjernelse, renseolie, renseskum, boosters, tonere, serum, duftessenser, dagcreme og solcreme. Hvis man sammenligner med kvinder i vesten - og det gælder også danske kvinder - er antallet af produkter, der bliver brugt i samme rutine ualmindelig høj.

Danske kvinder bruger i gennemsnit 3-4 forskellige hudpleje-produkter, og koreanske kvinder bruger i gennemsnit 15 forskellige produkter. Det betyder også, at koreanske kvinder er ekstremt erfarne og ved meget om makeup og hudpleje.

Det oplever man hos kosmetik-virksomheden L’Oréal, hvor 50 procent af det samlede salg i Korea er hudplejeprodukter. L’Oréal har valgt at lægge et af de vigtige testcentre netop i Korea.  Her har man oplevet, at bliver produkterne modtaget godt hos testpersonerne i Korea, så er sandsynligheden for at produkterne også vil sælge godt andre steder stor.

Det er eksempelvis i Korea, at trenden med BB-creme startede og sidenhen er blevet et favoritprodukt hos mange kvinder verden over.

Mænd: We’re also worth it

Men det stopper ikke ved koreanske kvinders fascinerende hudpleje-rutine. Slet ikke. Kald det metroseksuel trend eller blot, at det i Korea er fuldt ud accepteret, at mænd kan gå op i hudpleje.

Koreanske mænd er de mænd i verden, der bruger absolut flest hudplejeprodukter. Min Ji Kim, research analyst hos Euromonitor International, har kaldt fænomenet ”Grooming Joe”, og det dækker over de mænd, der er villige til at bruge penge på skønhedsprodukter.

Vil du være på forkant med skønhedsprodukter? Så tag en studietur til Korea og se, hvilke produkter, der hitter.

Kilde: L’Oréal Paris.