Få teknisk hjælp og vejledning om aftenen

Står du og mangler hjælp til eksempelvis oprettelse af din Digitale Postkasse eller har spørgsmål om den elektroniske løsning, når Borgerservice har lukket - så er der hjælp at hente.

Kolding Kommune er nemlig kommet med i samarbejdet Hotline Syddanmark, der også samarbejder med de øvrige 18 kommuner i Region Syddanmark.

- Ideen bag samarbejdet er, at vi gerne vil give borgerne endnu bedre mulighed for klare sig digitalt via de kommunale hjemmesider. Men vi ved også, at borgerne nogle gange har behov for hjælp – også udenfor kommunens åbningstider. Derfor har vi etableret Hotline Syddanmark, hvor borgerne kan få hjælp til de tekniske spørgsmål efter åbningstiden, siger afdelingsleder i Kolding Kommune, Michael Jakobsen.

Det nye kommunale samarbejde Hotline Syddanmark betyder, at borgerne kan ringe til en Hotline, hvor en kommunal medarbejder frem til klokken 21 vil sidde parat til at guide borgerne rundt i de digitale løsninger.

- Vi har store forventninger til det nye initiativ. Dels håber vi på, at det kan få endnu flere borgere til at blive digitale og på den måde hjælpe dem selv, når det passer den enkelte borger bedst. Dels tror vi på, at borgerne med den service også vil opleve, at det bliver både hurtigere og nemmere at komme i kontakt med kommunen, fortæller Michael Jakobsen.

Hotline-telefonen bemandes på skift af de 19 syddanske kommuner i åbningstiden, som er hver aften fra 15-21 – undtagen fredag og lørdag.

Telefonnummeret til Hotline Syddanmark er: 7020 4021.

Dagens Gossip