FAKTA: Her prutter danskerne om prisen

Der er store forskelle på, hvor mange danskere der kaster sig ud i prisforhandlinger med udbydere af forskellige varer og ydelser, viser en undersøgelse, som Megafon har lavet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Se her, hvor stor en andel af forbrugerne der har pruttet om prisen hos deres nuværende leverandør af hårde hvidevarer, fitnessabonnement og andre varer:

* Investeringsforeninger: 8 procent

* Fitnessabonnement: 10 procent

* Tandlæger: 11 procent

* Pakkerejser: 12 procent

* Realkreditselskab: 20 procent

* Autoværksteder: 21 procent

* Indboforsikring: 29 procent

* Bilforsikring: 37 procent

* Håndværkere: 38 procent

* Bank: 41 procent

* Hårde hvidevarer: 55 procent

5000 personer har deltaget i Megafons undersøgelse.

Kilder: Megafon, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

/ritzau/

Dagens Gossip

Dagens TV