Fakta om konkursen i Spanair: Sådan er du stillet hvis du har købt billetter

Det spanske flyselskab Spanair er gået konkurs, og det rejser selvfølgelig en række spørgsmål hvis du har købt billetter hos selskabet.

Og her bringer vi svar på nogle af spørgsmålene.

For det første var Spanair ikke registreret i Rejsegarantifonden, så fonden har desværre ikke mulighed for at hjælpe de kunder, som er berørt af konkursen.

Bliv ven med os på Facebook - klik her og følg netnyhederne.dk...

Hvis du har købt en flybillet direkte på Spanairs hjemmeside, er dine penge formentlig tabt, med mindre du betalte med et internationalt kreditkort (eksempelvis et MasterCard).

I så fald kan du prøve at kontakte din bank og høre, om du kan få pengene tilbage.

Hvis du ikke købte flybilletten direkte hos Spanair men eksempelvis hos et rejsebureau (din rejseudbyder), skal du kontakte rejsebureauet.

Hvis I ikke kan blive enige om en løsning, skal du kontakte Forbrugerklagenævnet.

Hvis du hos en rejseudbyder, som er registreret i fonden, har købt en pakkerejse (for eksempel både fly og hotel), og hvori der indgår transport med Spanair, skal du kontakte rejseudbyderen, som skal sørge for en flybillet med et andet selskab eller betale dig pengene tilbage for hele pakkerejsen.

Dagens Gossip