Rejsebureauet Scanway/Tyrkieteksperten har måttet indse, at kassen er tom, og har begæret sig konkurs. Det får konsekvenser for selskabets kunder.
* Scanway/Tyrkieteksperten er medlem af Rejsegarantifonden, og derfor kan kunderne forvente at få en erstatningsrejse eller pengene for rejsen tilbage.
* Som udgangspunkt skal kunderne vente på, at Rejsegarantifonden kontakter dem. Fonden bestræber sig på, at kontakte de kunder, som skal rejse meget snart, hurtigst muligt.
* Lykkes det ikke, skal kunderne selv kontakte fonden.
* For kunder, der er strandet i udlandet efter rejsekrakket, vil hjemrejsen blive arrangeret af Rejsegarantifonden eller SOS International.
* Hvis der er en guide på stedet, vil guiden få oplysninger om tidspunkt for hjemrejse og så videre.
* Rejsegarantifonden opdaterer løbende sin hjemmeside med oplysninger til kunder i det krakkede rejsebureau.
* Fonden kan kontaktes på telefon 45 87 83 33 - uden for kontortiden kan fonden kontaktes på telefon 20 70 83 33.
* I nødstilfælde henvises til Udenrigsministeriets vagttjeneste på telefon 33 92 00 00.
Kilde: Rejsegarantifonden
/ritzau/