Socialdemokraternes nye kampagne har primært to formål: Den skal informere danskerne om de resultater, som regeringen har opnået. Og så skal den samtidig gøre det klart, at målet stadig ikke er nået:
* Kampagnen består af en kort video med Helle Thorning-Schmidt samt en række annoncer med udvalgte resultater, som regeringen har opnået i sin tid ved magten.
* Annoncerne informerer om resultaterne inden for job, økonomi, kriminalitet og sundhed og slutter alle med ordlyden "og vi skal videre".
* Den korte video, som kampagnen også indeholder, vil få reklameplads på især web-tv, mens annoncerne bliver sat op i gadebilledet i løbet påsken og kommer til at fylde i aviserne i begyndelsen af næste uge.
* Kampagnen er den tredje store kampagne fra Socialdemokraterne i 2015. De to andre var "Det Danmark Du kender"-kampagnen i starten af året samt integrationskampagnen, der blev rullet ud i marts.
* Kampagnen er Socialdemokraternes dyreste siden valget i 2011.
* Kampagnen kommer til at vare i et par uger.
Kilder: Socialdemokraterne
/ritzau/