FAKTA: Se og Hør-sagen dag for dag

MANDAG 28. APRIL:

* BT skriver, at en ansat ved Nets skal være blevet betalt af ugebladet Se og Hør for at overvåge kendte danskeres kreditkort-aktiviteter. Anklagen stammer fra den tidligere Se og Hør-journalist Ken B. Rasmussens roman "Livet, det forbandede".

* Bladhuset Aller, der ejer Se og Hør, indleder en uvildig undersøgelse af den påståede overvågning. Nets igangsætter også en undersøgelse.

* Se og Hørs nuværende chefredaktør, Niels Pinborg, afviser at kende noget til, at ugebladet skulle have benyttet sig af systematisk overvågning af de kendtes kreditkortaktiviteter. Det samme gør tidligere chefredaktør Henrik Qvortrup.

TIRSDAG 29 APRIL:

* Henrik Qvortrup trækker sig som politisk kommentator på TV2. Han oplyser, at han ikke vil udelukke, at der er foregået ulovligheder på ugebladet under hans ledelse, og at han har mødt den såkaldte tys-tys-kilde.

* Den mistænkte it-ekspert bliver hjemsendt fra sit konsulentjob hos Nordea.

ONSDAG 30 APRIL:

* Tidligere nyhedschef på Se og Hør Lise Bondesen bekræfter eksistensen af tys-tys-kilden. Hun bliver samme dag sendt på ferie af Ekstra Bladet, hvor hun arbejder, og fratræder efterfølgende stillingen. Syv medarbejdere på Se og Hør bliver også sendt hjem på grund af sagen.

TORSDAG 1 MAJ:

* BT dokumenterer, at mindst 16 medarbejdere på Se og Hør kendte til den hemmelige kilde - heriblandt de tidligere chefredaktører Henrik Qvortrup og Kim Henningsen.

* Ifølge TV2 blev Nets allerede sidste år gjort opmærksom på, at en medarbejder solgte fortrolige oplysninger, men Nets kunne ikke få oplysningerne bekræftet.

FREDAG 2. MAJ:

* Den mistænkte it-ekspert tager ifølge sin advokat kontakt til Københavns Vestegns Politi og aftaler et møde i næste uge, oplyser hans advokat.

* Seks kendte danskere - heriblandt komikeren Casper Christensen og skuespilleren Mads Mikkelsen - politianmelder Aller Media.

SØNDAG 4. MAJ:

* To anonyme journalister på Se og Hør bekræfter over for TV2 Nyhederne, at ugebladet i flere år har betalt en ansat i flyselskabet SAS for at udlevere informationer om kendte og kongelige, der var på vej til udlandet.

MANDAG 5. MAJ:

* Nets konstaterer, at der er adfærdsmønstre hos selskabet, som underbygger, at der kan være sket et misbrug i forbindelse med Se og Hør-sagen.

* Luftfartskontrol-selskabet Naviair bekræfter, at en medarbejder for 10 år siden tippede Se og Hør om en rejse, som medlemmer af kongehuset foretog med privatfly.

TIRSDAG 6. MAJ:

* Københavns Vestegns Politi sigter den 45-årige mand, som menes at være den såkaldte tys-tys kilde, for at skaffe sig adgang til andres oplysninger samt for overtrædelse af markedsføringslovens bestemmelser om forbud mod at videregive forretningshemmeligheder.

* Kilder bekræfter over for TV2 Nyhederne, at Se og Hør har betalt en ansat på Rigshospitalet for at tippe ugebladet, når kendte danskere skulle til skanning i forbindelse med en graviditet.

ONSDAG 7. MAJ:

* Regionsrådsformanden i Region Hovedstaden, Sophie Hæstorp Andersen (S), siger, at det kan ende i en politisag, hvis en ansat på Rigshospitalet har lækket oplysninger til Se og Hør. Rigshospitalet indleder undersøgelse af sagen.

TORSDAG 8. MAJ:

* Formanden for Aller Fonden, Linda Nielsen, trækker sig fra formandsposten, da hun mener, at den undersøgelse, som Aller har sat i gang, bør indeholde væsentligt flere forhold, end der på daværende tidspunkt er lagt op til.

FREDAG 9. MAJ:

* Aller oplyser, at hele koncernen bliver undersøgt som led i dækningen af eventuelle ulovligheder i forbindelse sagen.

MANDAG 12. MAJ:

* En redegørelse fra Nets viser, at tys-tys-kilden har haft administrativ brugeradgang til Nem-id, hvor han har logget på én gang. Der er dog ikke sket noget misbrug af data.

TORSDAG 22. MAJ:

* De tidligere chefredaktører på Se og Hør Henrik Qvortrup og Kim Henningsen sigtes i Se og Hør-sagen.

FREDAG 23. MAJ:

* Politiet foretager ransagning hos og sigter udgiverdirektør i Aller Media Per Ingdal i sagen. Ingdal fungerede som chefredaktør på Se og Hør i en periode i 2009.

TIRSDAG 17. JUNI:

* Politiet beslaglægger en del kildemateriale hos Aller Media i forbindelse med efterforskningen, efter at en dommer i et lukket retsmøde har pålagt mediehuset at udlevere materialet til politiet.

* Aller Media kærer på stedet afgørelsen til landsretten og beder samtidig om, at kæren skal have opsættende virkning. Retten accepterer, og politiet må derfor ikke må se materialet, før landsretten har talt.

ONSDAG 18. JUNI:

* Ifølge DR-dokumentaren "Historien bag historien - Jagtet af Se og Hør" arbejdede Se og Hør med planer om at aflytte kronprins Frederiks telefon. Ifølge tidligere chefredaktør Henrik Qvortrup blev muligheden drøftet, men forkastet. Politiet undersøger sagen.

FREDAG 20. JUNI:

* Udgiverdirektør Per Ingdal i Aller Media trækker sig efter den seneste tids diskussion af Se og Hørs journalistiske metoder.

/ritzau/

Dagens Gossip