Tre sponsorrådgivere giver her deres top-3 over, hvilke danske sportsfolk, der har været særligt værdifulde for sponsorer i løbet af 2014.
Simon Bastiansen, sponsorrådgiver hos pslive:
1) Caroline Wozniacki
2) Kevin Magnussen
3) Tom Kristensen
- Caroline Wozniacki arbejder også uden for banen med de sociale medier, og det har en positiv effekt på folk, siger Simon Bastiansen.
Lars Gjøls-Andersen, daglig leder i MEC Access:
1) Caroline Wozniacki
2) Kevin Magnussen
3) Daniel Agger
- Globalt set er Caroline ubestridt det største navn, vi har. Folk respekterer hende for det, hun laver på banen. Men de kan også lide hendes personlighed udenfor, siger Lars Gjøls-Andersen.
Thomas Badura, stifter af Sponsorpeople:
1) Kevin Magnussen
2) Caroline Wozniacki
3) Daniel Agger
- Kevin Magnussen er den profil, der har fået mest presseomtale i år. Opbakningen og interessen for Kevin Magnussen i befolkningen er stor. At køre for McLaren, som er et af de mest legendariske teams i en prestigefyldt sportsgren, skaber stolthed. Han vil dog miste en del eksponering fremover, fordi han nu skal være reservekører, siger Thomas Badura.
/ritzau/