FAKTA: Top 3: Her er Danmarks bedste sportsbrands

Skrevet af admin

25/12/2014

Mest læste i dag

Tre sponsorrådgivere giver her deres top-3 over, hvilke danske sportsfolk, der har været særligt værdifulde for sponsorer i løbet af 2014.

Simon Bastiansen, sponsorrådgiver hos pslive:

1) Caroline Wozniacki

2) Kevin Magnussen

3) Tom Kristensen

- Caroline Wozniacki arbejder også uden for banen med de sociale medier, og det har en positiv effekt på folk, siger Simon Bastiansen.

Lars Gjøls-Andersen, daglig leder i MEC Access:

1) Caroline Wozniacki

2) Kevin Magnussen

3) Daniel Agger

- Globalt set er Caroline ubestridt det største navn, vi har. Folk respekterer hende for det, hun laver på banen. Men de kan også lide hendes personlighed udenfor, siger Lars Gjøls-Andersen.

Thomas Badura, stifter af Sponsorpeople:

1) Kevin Magnussen

2) Caroline Wozniacki

3) Daniel Agger

- Kevin Magnussen er den profil, der har fået mest presseomtale i år. Opbakningen og interessen for Kevin Magnussen i befolkningen er stor. At køre for McLaren, som er et af de mest legendariske teams i en prestigefyldt sportsgren, skaber stolthed. Han vil dog miste en del eksponering fremover, fordi han nu skal være reservekører, siger Thomas Badura.

/ritzau/