Fars Dag: Mænd vil have oplevelser, hårde og flydende gaver

Når danske kvinder forærer deres partnere eller fædre Fars Dags-gaver, er det som regel skjorter, sokker og chokolade, de pakker ind. Men det er i virkeligheden oplevelsesgaver, elektronik/gadgets og spiritus såsom cognac, som mændene vil pakke op.

Det viser en ny undersøgelse, der er foretaget for Altia Denmark.

Undersøgelsen viser, at kvinder typisk giver mændene bløde pakker (48 procent) og chokolade (30 procent) på Fars Dag den 5. juni. Men spørger man mændene, hvad de rent faktisk ønsker sig, er ønskesedlens ’top 3’: Oplevelsesgaver (26 procent), spiritus såsom cognac (24 procent) og elektronik/gadgets (24 procent).

De fleste kvinder er sikkert udmærket klar over, hvilke oplevelser og elektroniske gadgets deres far og/eller partner kunne tænke sig. Det kan dog være anderledes svært for kvinder at finde frem til den helt rigtige type spiritus at forære til en kræsen far eller partner. Men der er hjælp at hente.

Renault Carte Noire Extra cognac er blandt nordens mest populære premium cognac og er kendt for sin bløde og runde smag. Hos Altia Denmark, der producerer og markedsfører Renault cognac, mærker man da også et stigende salg op til Fars Dag:

- Vi ser hvert år et stigende salg ved højtider som jul og nytår, men også omkring Fars Dag, hvor interessen for cognac er mærkbart stigende, siger brand manager hos Altia Denmark, Sanne Gudiksen.

Dagens Gossip

Dagens TV