FC Midtjylland åbner jysk fodboldambassade i København

Stigende interesse fra virksomheder i hovedstadsområdet gør, at FC Midtjylland nu som den første danske superligaklub uden for København etablerer sig med eget kontor i hovedstaden.

- Vi mener, timingen lige nu er god. Vi vandt det danske mesterskab i foråret, vi ligger godt til i begyndelsen af den nye sæson, og vi har indtil nu klaret os fornuftigt i Europa, siger FCM's kommercielle direktør, Jacob Jørgensen, til klubbens hjemmeside.

- Vi har i løbet af den seneste tid oplevet en stigende interesse fra virksomheder, der gerne vil associeres med vores brand.

- Og med det nye kontor gør vi os lettere tilgængelig for de virksomheder, der har base i hovedstadsregionen, forklarer han.

Ambassade-begrebet lanceres med et glimt i øjet. Og så alligevel ikke.

- Vi kalder det et ambassadekontor, fordi vi anerkender, at vi med vores entré i hovedstaden er lidt på udebane. Men vi har det godt på udebane.

- Og det er et erklæret mål for satsningen, at den for både partnere, sponsorer og fans skal mindske afstanden mellem København og den egn, vi er rundet af, siger Jacob Jørgensen.

Den fysiske placering hos kommunikationsbureauet Mannov på Nørrebro centralt i København er ikke tilfældig.

- Et strategisk samarbejde med FC Midtjylland er en spændende mulighed, der kombinerer vores fodboldinteresse med vores forretningsmæssige mål, siger Reinholdt Schultz, administrerende direktør og partner i Mannov.

- Lige nu skal FCM trække resten af dansk klubfodbold i den rigtige retning, og det er et projekt, alle fodboldelskere kan bakke op om, uanset hvilken klub man i øvrigt holder med, mener han.

/ritzau/

Dagens Gossip

Dagens TV