Fem ting du kan spise dig yngre med

Nu kan du godt glemme alt om lavkarbokure, stenalderkost og glutenfri diæter.

Disse fem helt simple fødevarer er, ifølge Huffington Post, kilden til ungdom. Og du har dem allerede hjemme i køkkenskabet.

1. Gulerødder og tomater
Du ved selvfølgelig allerede, at du skal have tilstrækkeligt mange frugter og grøntsager. Men vidste du også, at du bliver mere attraktiv af at spise ordentligt?

En skotsk undersøgelse har nemlig fundet frem til, at folk, der tilføjer flere frugter og grøntsager til deres kost i bare seks uger, blev vurderet til at være mere attraktive. Forskere fortæller, at det er på grund af det høje carotenoid-indhold, som bidrager til de røde og gule farver i grøntsagerne. De giver nemlig også en bedre og smukkere glød til huden. Carotenoid findes især i ferskner, vandmelon og spinat.

2. Soya
Så kan I godt give op, alle soya-skeptikere. Madvarer som edamame-bønner og tofu kan glatte dine rynker ud. Et japansk studie viser, at midaldrende kvinder, som fortærede 8 gram soya hver dag i 12 uger fik betydelige forbedringer i både antallet og dybden af deres rynker, og desuden også, hvor stram, deres hud var.

3. Chokolade
Skal du på stranden? Så husk hådklæde, hat, solcreme.. og, nå ja, glem ikke mørk chokolade.
Utallige undersøgelser viser, at en lille, sød godbid beskytter vores hjerter - og endda kan forhindre hjerteanfald og slagtilfælde.

Og nu viser en ny undersøgelse, at chokolade også kan beskytte dig mod solens farlige UV-stråler. I undersøgelsen fik man kvinder til at drikke en særlig varm chokolade-blanding til morgenmad h hver dag i 12 uger. Blandingen svarede til omkring 8 gram mørk chokolade.
Og ikke alene blev deltagerne ikke nær så røde af solen, som de plejede; deres hud forbedrede sig også. Huden blev mere fugtig og mindre ru end før eksperimentet. Ifølge forskerne kan det skyldes et bedre blodomløb takket være chokoladens anti-inflammatoriske effekt.

4. Kokosolie
Fotomodellerne har allerede fundet denne hellige gral, som gør håret blødt og lækkert. Og så kan man endda bruge det i madlavningen - nogle mener, det hjælper, hvis man vil tabe sig.

Og når det kommer til at helbrede tør hud, er der ikke noget, der slår kokosolien. Et studie fra 2004 peger på, at kokosolie med flere længder slår mineralolie, som findes i de fleste cremer, som bruges til at reducere alvorligt tør, kløende og flagende hud.
Dermatologer mener, at olien har anti-inflammatoriske evner, hvilket gør det optimalt for folk, som lider af hudsygdomme som eksempelvis eksem - simpelthen fordi det holder på fugtigheden og holder tørheden væk.

5. Æg
Ud over at æg bare smager skønt i skramlet, blødkogt, hårdkogt og pocheret tilstnad, så er de også rigtig gode for din hud.
En undersøgelse viser, at to af de antioxidanter, som findes i den lækre morgenmadsspise, kan firdoble hudens evne til at beskytte sig mod UV-stråler.
 

Dagens Gossip