Flere kvinder vælger vibratorer frem for dildoer

Skrevet af Elo Christoffersen

03/09/2013

Dagens topnyheder

Vibratoren har i salg for længst overhalet og lagt dildoen langt bag sig, og når det helt specielt kommer til længden af både dildoer og vibratorer, så foretrækker den danske kvinde i dag et stykke voksenlegetøj, der svarer til gennemsnitslængden af det mandlige forbillede.

Det fortæller 2013-statistikker fra landets førende webshop med salg af sexlegetøj og homeparties med samme, Lovejoy.dk.

- Vores salgstal fra i år viser med al tydelighed, at kun flere og flere danskere, det gælder både par og singler, vælger at investere i vibratorer frem for dildoer. Hver gang, vi i dag sælger en enkelt dildo, sælger vi samtidig to vibratorer, og formentlig vil tendensen fremadrettet kun blive endnu mere udpræget, fortæller ægteparret Stine og Lennart Øster, der sammen ejer og driver webshoppen.

Læs også: Mindre veludrustede mænd kan noget andet

- Vi sælger fortsat en masse typer af dildoer, i alle farver, materialer og størrelser, men det er altså primært sexlegetøjs-produkter med vibrationer, og gerne med mange forskellige typer af vibrationer, danskerne i dag er i markedet for.

Middelstørrelser hitter

De vibratorer, som danskerne anno 2013 ynder at erhverve sig, har en gennemsnitslængde på 15,8 centimeter, mens gennemsnitslængden af solgte dildoer er 16,2 centimeter. Der svarer ret godt til gennemsnitslængden af den danske mands penis i erigeret tilstand.

- Så selv om man måske kan få indtrykket af, at dildoer og vibratorer bare ikke kan blive store nok, så er virkeligheden altså en anden og noget mere jordnær, forklarer Stine Øster, der samtidig kan fortælle, at årets mest populære sexlegetøjs-farve er lilla, 50 shades of purple.

Læs også: Få god og brugbar sex som single

Ellers er det primært de sorte og hvide sexlegetøjs-produkter, der sælger bedst i Danmark.

På trods af at firmaet har fast base på Sjælland, så er det jyderne, der helt generelt køber mest sexlegetøj. Lovejoy.dk skipper lige i underkanten af 60 procent af sine ordrer af sted til Jylland, mens de resterende cirka 40 procent ryger af sted til kunder på Sjælland, Fyn og Bornholm.