Flot start for "Den skaldede frisør" i USA

"Den skaldede frisør", der på engelsk hedder Love is all you need, har netop haft premiere i USA i udvalgte biografer i Los Angeles og New York. Filmen er kommet flot fra start og har haft en gennemsnitlig indtjening pr. biograf på 9.700 dollars i sin første weekend, hvilket er det fjerdebedste ud af de i alt godt 45 spillefilm, der lige nu spiller i amerikanske biografer.

Flere af de største amerikanske medier har uddelt store roser til "Den skaldede frisør". Både USA Today og New York Post har givet Susanne Biers film tre ud af fire stjerner, og de er begge meget begejstrede.

USA Today beskriver for eksempel filmen som ”en sjælden kærlighedshistorie, der undgår en klæbende sentimentalitet”, og roser både Pierce Brosnan og Trine Dyrholm, der begge beskrives som ”uimodståelige”.

Kemien mellem Dyrholm og Brosnan roses

Trine Dyrholm får tillige ros af det internationalt anerkendte Time Magazine, der skriver:

- Dyrholm har en usædvanlig tiltrækning. Den slags ansigt, der synes åbent og ubevogtet, dog uden at man helt kan regne ud, hvad det er, hun tænker.

Time Magazine fremhæver desuden kemien mellem Brosnan og Dyrholm som et af filmens særligt stærke kort. Også LA Times er begejstret og kalder filmen for “en dejlig lille lærke med et godt hoved på sine skuldre”.

Også en stor succes i England

For et par uger siden havde "Den skaldede frisør" premiere i England, hvor den også har klaret sig flot. Filmen åbnede på en syvendeplads på den engelske Top 20 og nåede op på 202,000 engelske pund i åbningsweekenden alene, og blandt andet The Times og Daily Telegraph har tildelt filmen fire ud af fem stjerner.

Herhjemme har "Den skaldede frisør" solgt over 645.000 billetter i biograferne.

Dagens Gossip