Foreninger og virksomheder skal snart have oprettet en digital postkasse

Fra 1. november begynder alle landets kommuner - også Kolding Kommune - at sende digital post.

På landsplan mangler over 300.000 foreninger og virksomheder med et CVR-nummer, at oprette en digital postkasse.

- Vi kan godt mærke, at vi nærmer os deadline. I tirsdags havde vi 15 henvendelser fra foreninger og virksomheder, som ønskede hjælp til at komme i gang. Der er ingen tvivl om, at vi får rigtig travlt frem til 1. november, fortæller bibliotekar Kristoffer Harboe fra Koldingbibliotekerne.

Bliv ven med Dagens Kolding på Facebook - Altid gratis nyheder

På hjemmesiden virk.dk/postkasse er der god hjælp at få, men for de foreninger og mindre virksomheder, som ikke føler sig helt fortrolige med ny teknik, tilbyder Koldingbibliotekerne hjælp.

- Vi hjælper typisk med at få oprettet den NemId-medarbejdersignatur, som er nødvendig for at få en digital postkasse. Samtidig fortæller vi folk, hvad de skal gøre, når de modtager medarbejdersignaturen med posten, og vi hjælper selvfølgelig også gerne, når den digitale postkasse skal oprettes. Til gengæld kan vi ikke hjælpe, når folk har teknisk bøvl med deres computer, siger Kristoffer Harboe.

Har du brug for hjælp skal der bookes en tid på telefon 7979 1100.

Dagens Gossip

Dagens TV