Godt nyt til 3-kunder: SMS-koks er endelig blevet rettet

Selskabet har ellers gennem den seneste tid været plaget af et problem, der betyder, at et større antal sms-beskeder gik tabt, hvis beskederne enten blev sendt til eller fra en telefon på 3's 4G-net.

Men det problem er løst nu, oplyser selskabets pressechef Stine Green Paulsen til ComON.

- Vores teknikere har arbejdet på at løse problemet hen over weekenden, og i nat implementerede de en 'patch', der ser ud til at have løst problemet, siger Stine Green Paulsen.

Stine Green Paulsen forklarer, at alle tests viser, at alle sms-beskeder nu når frem. Men hun understreger, at 3's teknikere stadigvæk vil foretage tests og holde øje med problemstillingen for at være på den sikre side.

De seneste dages arbejde har ifølge 3 vist, at sms-beskeder gik tabt som følge af, hvad selskabet betegner som en "miskommunikation" mellem 4G-nettet og kundernes telefoner.

Det vides ikke, hvor længe problemet har eksisteret, men ifølge Stine Green Paulsen blev 3 først opmærksom på problemet, da ComON i tirsdags konfronterede selskabet med det.

Dagens Gossip