Godt nyt til børn og barnlige sjæle: Dyrekortene får et comeback

I 2014 sprængte dyrekortene alle rammer. Dillen indtog Danmark med storm.

Der blev udleveret mere end 78 millioner samlekort og solgt over 200.000 samlehæfter i Bilka, Føtex og Salling. Nu gentager Dansk Supermarked successen.

Fra den 21. marts kan kunder landet over igen samle dyrekort. Denne gang er det dyr fra verdenshavene, der er på kortene.

Kampagnen, der blev til i samarbejde med Animal Planet, var i 2014 så populær, at samlemapperne blev revet væk fra butikkerne. Bytte-arrangementer, hvor børnene kunne bytte kort, skød op landet over.

På Facebook blev der ligeledes efterlyst bytte-dates på kryds og tværs, så samlingerne kunne blive gjort komplette. Der kom endda en selvstændig hjemmeside til, hvor man kan bytte kortene.

- Dyrekortene sprængte alle rammer, og jeg har aldrig set en kampagne have så stor effekt. Kunderne var vilde med det, og det er min klare opfattelse, at det samlede mange familier i at få byttet og samlet til mappen var komplet. Vi forventer, at kampagnen i år, der handler om livet under havoverfladen, vil blive rigtig godt modtaget, siger indkøbsdirektør i Dansk Supermarked Jean Ladehoff.

Han tror, at den store interesse hænger sammen med, at dyrekortene indholder elementer af leg og læring, som inddrager både børn, forældre og bedsteforældre.

Den store efterspørgsel i 2014 betød imidlertid, at mange butikker løb tør. I år forsikrer indkøbschefen, at butikkerne er bedre forberedt og ligger inde med flere album.

Dagens Gossip