H&M hyldes for at bruge Maria som model

Maria Hidrissi er en af mange modeller i tøjgiganten H&M’s nyeste reklamekampagne “Close to Loop” eller på dansk “Bryd reglerne”. Se kampagnevideoen nedenfor. 

Kampagnen er for tøj, der er produceret af genbrugstekstiler fra H&Ms egen tøjindsamling, og som opfordrer folk til at; ja bryde reglerne:

- Tag rødt på, hvis du er rødhåret.
- Gå med sokker i sandalerne, lyder nogle af budskaberne. 

Maria Hidrissi får dog særlig omtale, fordi blandt andre modemagasinet Glamour Magazine hylder hende for at være den første åbenlyse muslimske model, tøjkæden har brugt i sine reklamer.

Brugere af forskellige sociale medier virker også svært tilfredse med valget af model:

- Godt gået H&M, skriver en kort.

En anden uddyber:

- Maria Hidrissi er ikke bare model for kampagnen, hun får folk til at åbne øjnene. På en enkel og diskret måde får hun andre til at se på muslimske kvinder uden frygt eller foragt, men med nysgerrighed.

Hvad tænker du: Ser vi for lidt muslimske modeller i reklameindustrien herhjemme?

 

Smilesss #Berlin

Et billede slået op af Salon Marrakesh London (@mariahidrissi) den

11. Sep 2015 kl. 9:14 PDT

<

Følg Dagens Kvinder for flere lignende artikler:

 

 

Dagens Gossip